//Action Script 3 olmasi gerek
//sürüklenecek objelerin en üstte olmasına dikkat etki kareye sürüklendiğinde arkasına geçmesin
var dogrucevap_sound:Sound = new Sound();
var yanliscevap_sound:Sound = new Sound();
var my_channel:SoundChannel = new SoundChannel();
dogrucevap_sound.load(new URLRequest("C:/Users/Public/Documents/Activ Software/Inspire/Sesler/Efektler/sihir 01.mp3"));
yanliscevap_sound.load(new URLRequest("C:/Users/Public/Documents/Activ Software/Inspire/Sesler/Efektler/patlama 02.mp3"));
cevap1_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap2_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, surukle);
cevap3_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap4_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap5_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap6_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap7_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap8_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap9_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap10_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap11_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
cevap12_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN,surukle);
//aşağıda dairelerin gidecegi doğru cevaplar yani kareler taınmlanır
cevap1_mc.yer=soru1_mc;
cevap2_mc.yer=soru1_mc;
cevap3_mc.yer=soru4_mc;
cevap4_mc.yer=soru2_mc;
cevap5_mc.yer=soru3_mc;
cevap6_mc.yer=soru3_mc;
cevap7_mc.yer=soru4_mc;
cevap8_mc.yer=soru3_mc;
cevap9_mc.yer=soru1_mc;
cevap10_mc.yer=soru2_mc;
cevap11_mc.yer=soru1_mc;
cevap12_mc.yer=soru4_mc;
//aşağıda dairelerin ilk yerleri tanımlanır çunku cevap yanlışsa geri oraya gidecek
//armut_mc.ilkyerx=armut_mc.x;
//elma_mc.ilkyerx=elma_mc.x;
//muz_mc.ilkyerx=muz_mc.x;
//ananas_mc.ilkyerx=ananas_mc.x;
//armut_mc.ilkyery=armut_mc.y;
//elma_mc.ilkyery=elma_mc.y;
//muz_mc.ilkyery=muz_mc.y;
//ananas_mc.ilkyery=ananas_mc.y;
//bir üstteki kodun aynısı ama daha kısa yani yanlış cevaba surukleynce daireyi geri ilk pozisyonuna götürecek (x=dikey pozisyon, y yatay pozisyon)
var xyeri:Number;
var yyeri:Number;
function surukle(e:MouseEvent)
{
xyeri=e.target.x;//suruklemeye basladıgındaki x poz
yyeri=e.target.y;//suruklemeye basladıgındaki y poz
e.target.startDrag();
}
cevap1_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap2_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap3_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap4_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap5_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap6_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap7_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap8_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap9_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap10_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap11_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
cevap12_mc.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, birak);
function birak(e:MouseEvent)
{
e.target.stopDrag();
if (e.target.hitTestObject(e.target.yer))
{
e.target.mouseEnabled=false;//cevap doğruysa dairenin hareket etmesini engeller
my_channel = dogrucevap_sound.play(); //ses dosyamızı calistiran komut
// e.target.x=e.target.yer.x; //cevap dogruysa ortasına alır bunlar açık olursa
//e.target.y=e.target.yer.y;
}
else
{
my_channel = yanliscevap_sound.play(); //ses dosyamızı calistiran komut
e.target.x=xyeri; //cevap yanlışsa daireyi sürüklemeye başladığın yere atar
e.target.y=yyeri;
}
}
No comments:
Post a Comment